Maximum Login Attempts for Your Userid Have Been Exceeded Try Again Later

1. What is Unmarried Sign-On? one. Apakah Single Sign-On?

SSO system helps you to login applications that uses Staff ID automatically, it besides helps yous to remember application password after you key in for the commencement time , therefore, y'all no longer need to central in the application username / password for subsequent access.

Sistem SSO membantu anda log masuk aplikasi secara automatik dengan menggunakan No. Staf, ia juga membantu anda mengingati kata laluan aplikasi ketika kali pertama log masuk , oleh itu anda tidak lagi perlu memasukkan nama pengguna dan kata laluan untuk mengakses sistem yang seterusnya.

2. What is Self-Service Password Reset (SSPR)? 2. Apakah Self-Service Password Reset (SSPR)?

UiTM Self-Service Password Reset (SSPR) allows users to change their passwords and resolve forgotten passwords trouble without having to call the ICT Helpdesk.

UiTM SSPR is now integrated with user's registered Alternate Email equally recovery selection, if you have access to your registered Alternate E-mail, follow the instructions on screen in SSPR to reset your countersign.

UiTM Self-Service Password Reset membolehkan pengguna untuk menukar kata laluan mereka dan menyelesaikan masalah terlupa kata laluan tanpa perlu membuat panggilan bantuan ICT.

UiTM SSPR kini disepadukan dengan E-mel alternatif sebagai pilihan pemulihan dan jika anda mempunyai akses ke East-mel alternatif berdaftar anda, sila ikuti arahan pada layar skrin SSPR untuk menetapkan semula kata laluan anda.

iii. How practice I get my SSO Account? three. Bagaimana untuk mendapatkan Akaun SSO saya?

Warga UiTM – Y'all practice non demand to create your account manually, if you lot are part of Warga UiTM simply login with your existing User ID.

Other Users – Please request ID via Aduan ICT past submitting the post-obit details:

  • Total Name (As per NRIC or Passport)
  • IC Number or Passport Number (Non-Malaysian)
  • Personal Email Accost (Google, Yahoo, Outlook, or etc.)
  • Company Name (For Vendor)
  • Contact Number (Mandatory)

One time business relationship has been created, yous volition receive a notification e-mail. You will need to perform Account Activation, follow the instruction in e-mail / on-screen organisation. One time you complete account activation, you will be able to access Web SSO Portal where all application that you need are listed.

Warga UiTM – Tidak perlu membuat akaun secara manual, jika anda adalah sebahagian daripada Warga UiTM hanya log masuk dengan menggunakan ID Pengguna yang sedia ada

Pengguna lain- Sila dapatkan ID melalui Aduan ICT dengan menyerahkan butiran berikut:

  • Nama Penuh (mengikut Kad Pengenalan atau Pasport)
  • Nombor Kad Pengenalan atau Pasport (Non-Malaysian)
  • Alamat E-mel Peribadi (Google, Yahoo, Outlook, atau lain-lain)
  • Name Syarikat (Untuk Pembekal)
  • Nombor untuk dihubungi (Wajib)

Setelah akaun dibuat, anda akan menerima e-mel pemberitahuan. Anda hanya perlu membuat Pengaktifan Akaun dan mengikut arahan seterusnya pada skrin. Sebaik sahaja pengaktifan akaun anda selesai, anda akan dapat mengakses Spider web Portal SSO di mana kesemua aplikasi yang anda perlukan ditempatkan.

4. How do I update my Alternate Electronic mail Address ? / I have lost admission to my Alternating Email iv. Bagaimana untuk mengemas kini Alamat Due east-mel ganti saya? / Saya telah kehilangan akses ke Email ganti saya

If you have confirmed that yous no longer have access to your Alternating Email registered in the arrangement, please fix a New Alternate Email Accost, and update the new address into HR System.

Jika anda telah mengesahkan bahawa anda tidak lagi mempunyai akses ke Due east-mel ganti yang telah didaftarkan dalam sistem, sila sediakan Alamat E-mel Ganti Baru dan kemaskini baru ke dalam sistem Hour.

v. How do I access application via SSO System ? 5. Bagaimana untuk saya mengakses aplikasi melalui Sistem SSO?

Login: Access awarding equally usual, you will be redirect to SSO Login folio if yous have not logged in. Afterwards login, you volition be redirect to the awarding that you want to access.

(Optional) If you run into the application login folio and request you to login application, primal in application credentials . This is due to the application has not fully integrate with SSO system yet. SSO Organization will recollect the credentials for yous and next time y'all exercise not need to cardinal in once more when accessing via SSO.

Logout: Logout application as usual, or proceed to close all web browser. You volition demand to re-login SSO System if you shut the browser.

Log masuk: Akses aplikasi seperti biasa, anda akan dibawa ke laman log masuk SSO jika anda belum log masuk. Selepas log masuk, anda akan dibawa semula ke aplikasi yang anda ingin akses.

(Pilihan) Jika anda melihat paparan log masuk dan meminta anda untuk log masuk aplikasi, masukkan kelayakan aplikasi . Ini kerana aplikasi belum disepadukan sepenuhnya dengan sistem SSO. Sistem SSO akan mengingati kelayakan untuk anda dan anda tidak perlu memasukkan semula apabila mengakses melalui SSO pada masa akan datang.

Log keluar: Lakukan log keluar seperti biasa, atau terus menutup semua pelayar sesawang. Anda perlu log masuk semula Sistem SSO jika anda menutup pelayar sesawang.

6. Does other application countersign same every bit SSO System password ? Exercise I demand to modify other application countersign like previously? 6. Adakah kata laluan aplikasi lain sama dengan kata laluan Sistem SSO? Adakah saya perlu menukar kata laluan aplikasi lain seperti sebelumnya?

Other application even so using their own password until the application is fully integrate with newly launched SSO organisation.

This process is intensive and require longer-time to consummate. In one case the application fully integrate with SSO, you no longer need to change password at each application, and application will employ SSO password instead.

Aplikasi lain masih menggunakan kata laluan mereka sendiri sehingga aplikasi tersebut disepadukan sepenuhnya dengan sistem SSO yang baru dilancarkan.

Proses ini adalah intensif dan memerlukan masa yang lebih lama untuk diselesaikan. Sebaik sahaja aplikasi digabungkan sepenuhnya dengan SSO, anda tidak perlu lagi menukar kata laluan pada setiap aplikasi, dan sebaliknya akan menggunakan kata laluan SSO untuk aplikasi tersebut.

7. Can I access application that is designated to access via intranet only via SSO ? Can I now access those application from outside of intranet vii. Bolehkah saya mengakses aplikasi yang ditetapkan untuk diakses melalui intranet sahaja melalui SSO? Bolehkah saya mengakses aplikasi tersebut dari luar intranet?

Intranet Application: Yous tin can see the application being listed in SSO Portal merely if you are not using UiTM intranet network, y'all will not exist able to access the application that y'all request. (Case: You tin see i-Staf Portal just once you click it you cant admission, if you lot are not in UiTM)

Internet Application: Y'all may access via SSO from any network.

Aplikasi Intranet: Anda boleh melihat aplikasi yang disenaraikan dalam Portal SSO tetapi jika anda tidak menggunakan rangkaian intranet UiTM, anda tidak dapat mengakses aplikasi yang anda inginkan (Contoh: Anda boleh melihat Portal i-Staf tetapi sebaik sahaja anda klik, anda tidak dapat mengakses, jika anda tidak berada di UiTM)

Aplikasi Internet: Anda boleh mengakses melalui SSO dari mana-mana rangkaian.

9. I take forgotten my password. How do I reset it? nine. Saya terlupa kata laluan saya. Bagaimana saya menetapkan semula?

For security reason, helpdesk cannot help user to reset password directly. If you lot have forgotten your SSO password, please go on to Forgot Countersign. Follow the steps on screen:

Atas sebab keselamatan, meja bantuan tidak boleh membantu pengguna untuk menetapkan semula kata laluan secara langsung. Jika anda terlupa kata laluan SSO anda, sila ke Lupa Kata Laluan. Ikuti langkah-langkah pada skrin:

x. What does the bulletin "Login failed, delight try again." mean? ten. Apakah maksud mesej "Log masuk gagal, sila cuba lagi."?

This message ways yous have entered an incorrect username or countersign.
Yous have just Five (5) tries earlier your account is locked out.

If y'all have forgotten your Spider web SSO password, please click on the "Forgot Password" hyperlink on the Web SSO login page and or become to the Self Service Password Reset portal to reset your password.

Mesej ini bermakna anda telah memasukkan nama pengguna atau kata laluan salah. Anda hanya mempunyai lima (5) kali percubaan sebelum akaun anda dikunci.

Jika anda terlupa kata laluan Web SSO anda, sila klik pada "Lupa Kata Laluan" di laman log masuk SSO Web dan atau pergi ke Self Service Password Reset portal untuk menetapkan semula kata laluan anda.

11. What does the message "Unable to find user proper name. Please try again." mean? eleven. Apakah maksud mesej "Tidak dapat mencari nama pengguna. Sila republic of cuba lagi."?

The alternate email unable to match Alternating Email tape in i-Staff/SIMS.

Please update your Alternating Electronic mail in iStaff/SIMS if required.

East-mel alternatif tidak dapat dipadankan dengan rekod E-mel Alternatif di dalam i-Staf/SIMS.

Sila kemaskini E-mel alternatif di dalam i-Staf jika perlu.

12. What does the message "Your login has been disabled due to intruder detection."hateful? 12. Apakah maksud mesej "Log masuk anda telah disekat kerana pengesanan penceroboh."?

Your account login has been disabled for 15 minutes due to multiple failed login continuously (five times).

You need to perform Forget Password to Reset Password and Unlock business relationship
Later xv minutes lock fourth dimension.

Log masuk akaun anda telah disekat selama xv minit kerana log masuk gagal berterusan (five kali).

Anda perlu melakukan Lupa Kata Laluan untuk tetapkan semula kata laluan dan membuka kunci akaun SELEPAS 15 minit masa kunci.

15. I did non received Email Notification for Account Activation / I did not receive email OTP 15. Saya tidak menerima Eastward-mel Pemberitahuan untuk Pengaktifan Akaun / Saya tidak menerima OTP e-mel

No E-mail Notification Received: Please ensure that your alternate email accost is same as HR System record. If you take merely updated your email address in HR Arrangement, please allow time (maximum ii Hours) for your data to be update in SSO Organisation.

No Electronic mail OTP Received: Please cheque your spam mailbox if y'all did non receive notification from SSO System

Tiada Pemberitahuan E-mel yang Diterima: Sila pastikan alamat eastward-mel ganti anda sama seperti rekod Sistem Hour. Sekiranya anda baru saja mengemas kini alamat due east-mel anda dalam Sistem 60 minutes, sila berikan masa (maksimum 2 Jam) untuk data anda dikemas kini dalam Sistem SSO.

Tiada E-mel OTP yang Diterima: Sila semak peti mel spam anda jika anda tidak menerima pemberitahuan daripada Sistem SSO

16. I'm previously registered to Phase1 Web SSO Arrangement and using it, practice I take to perform registration to Phase2 SSO Organization ? 16. Saya terdahulu telah mendaftar untuk Sistem SSO Fasa 1 dan sedang menggunakannya, adakah saya perlu melakukan pendaftaran untuk Sistem SSO Fasa 2?

Y'all do not need to perform registration, merely demand to activate account. Please click "1st Time Login" and follow instruction on screen.

Anda tidak perlu melakukan pendaftaran, tetapi perlu mengaktifkan akaun. Sila klik "Log Masuk Pertama Kali" dan ikuti arahan di skrin.

17. I suspect that my SSO account has been breached/hacked, what should I practice ? 17. Saya mengesyaki bahawa akaun SSO saya telah diceroboh / digodam, apa yang perlu saya lakukan?

Please contact Security Team immediately at ssocert@uitm.edu.my and provide your SSO ID. Security Squad will disable your ID and perform investigation.

Sila hubungi Pasukan Keselamatan dengan segera di ssocert@uitm.edu.my dan nyatakan ID SSO anda. Pasukan Keselamatan akan nyahaktif ID anda dan siasatan akan dilakukan.

xviii. I practice not see the application that I need to use on the WebSSO Portal. xviii. Saya tidak melihat aplikasi yang saya perlukan di dalam Portal WebSSO.

Delight go out u.s.a. a feedback at adminnsso@uitm.edu.my with any application listing information and nosotros volition work on information technology with respective owner.

UiTM SSO Organization is used for UiTM Application Only.

Sila tinggalkan maklum balas di adminnsso@uitm.edu.my dengan maklumat senarai aplikasi dan kami akan usahakannya bersama pemilik masing-masing.

Sistem UiTM SSO digunakan untuk Aplikasi UiTM SAHAJA.

19. I'yard stucked and I don't know what to practice. nineteen. Saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan.

Please contact your local ICT Staff for farther assist. If you lot are having difficulties in using Web SSO System, yous can besides lodge ticket at Aduan ICT.

Sila hubungi kakitangan ICT anda untuk bantuan selanjutnya. Jika anda menghadapi kesukaran menggunakan Sistem Web SSO, anda juga boleh membuat tiket di Aduan ICT.

sandersalver1938.blogspot.com

Source: https://faqsso.uitm.edu.my/

Belum ada Komentar untuk "Maximum Login Attempts for Your Userid Have Been Exceeded Try Again Later"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel